Revit ile mekan düzenleme, mekan etiketi düzenleme, mekan renklendirme ve arazi modelleme işlemlerini yapabilirsiniz.
Mekan Düzenleme
Architectural sekmesinden Room and Area ile
‘’Area and Volüme Computations’’ değerlerini belirlemeliyiz. Area only (alan), Area and Volumes (alan ve hacim) hesaplamaları yapılır.
‘’Room Area Computation’’ değerlerini belirlemeliyiz. At Wall finish (duvar bitme yüzeyi), At Wall center (duvar merkezi), At Wall core layer (duvar taşıyıcı dış yüzeyi), At Wall core center (duvar taşıyıcı merkezi) baz alınarak mekan sınırları belirlenir.
Room (tag on placement);
Room tipi belirlenir (room tag with area gibi) ve ardından mekanlar üzerine etiketlemeler yapılır.
Duvarlarla bölünmemiş mekana alan etiketi eklemek için; Room Seperator ile mekan ayrılır ve room tag eklenebilir.
Mekan Etiketlerini Düzenleme
Uyguladığımız etiketi seçip Edit Family değişiklikleri uygulayabiliriz. Load into Project ile yapılan değişiklikler projeye uygulanır.
Mekanları Renklendirme
Annotate ‘den Color Fill Legend ile;
Lejantın yerini belirleriz.
Choose Space Type and Color Scheme ile;
Space type; Rooms, / Color Scheme; Name
Lejant düzenlemeleri için, lejantı seçeriz ve Edit Scheme ile düzenleriz. Title; oda lejantı, Color; name ve area Visible; işaretlediğimiz mekanların lejantta görülmesini sağlarız. Color ile renkleri değiştirebiliriz. FilPattern; Doku veya Solid deseni verebiliriz.
Arazi Modelleme
Massing/Site ile oluşturulacak arazi
Manuel olarak oluşturulabilir.
Mevcut topografya altlık olarak kullanılabilir.
Arazi modelleme yazılımlarından dosya alınabilir.
Arazi çalışırken ‘’Site Plan veye 3D Model’’ üzerinde çalışabiliriz.
Manuel Mod için;
Topsurface ‘den Place Point ile eş yükselti eğrilerini belirli bir kot seçerek en az üç noktadan oluştururuz.
Elevation Noktanın ilk yüksekliği belirlenir ve böylece oluşturulur.
Edit Surface ile Elevation yükseklik vererek etrafına veya yüzeyine yeni noktalar eklenebilir.
Mekan Düzenleme
Architectural sekmesinden Room and Area ile
‘’Area and Volüme Computations’’ değerlerini belirlemeliyiz. Area only (alan), Area and Volumes (alan ve hacim) hesaplamaları yapılır.
‘’Room Area Computation’’ değerlerini belirlemeliyiz. At Wall finish (duvar bitme yüzeyi), At Wall center (duvar merkezi), At Wall core layer (duvar taşıyıcı dış yüzeyi), At Wall core center (duvar taşıyıcı merkezi) baz alınarak mekan sınırları belirlenir.
Room (tag on placement);
Room tipi belirlenir (room tag with area gibi) ve ardından mekanlar üzerine etiketlemeler yapılır.
Duvarlarla bölünmemiş mekana alan etiketi eklemek için; Room Seperator ile mekan ayrılır ve room tag eklenebilir.
Mekan Etiketlerini Düzenleme
Uyguladığımız etiketi seçip Edit Family değişiklikleri uygulayabiliriz. Load into Project ile yapılan değişiklikler projeye uygulanır.
Mekanları Renklendirme
Annotate ‘den Color Fill Legend ile;
Lejantın yerini belirleriz.
Choose Space Type and Color Scheme ile;
Space type; Rooms, / Color Scheme; Name
Lejant düzenlemeleri için, lejantı seçeriz ve Edit Scheme ile düzenleriz. Title; oda lejantı, Color; name ve area Visible; işaretlediğimiz mekanların lejantta görülmesini sağlarız. Color ile renkleri değiştirebiliriz. FilPattern; Doku veya Solid deseni verebiliriz.
Arazi Modelleme
Massing/Site ile oluşturulacak arazi
Manuel olarak oluşturulabilir.
Mevcut topografya altlık olarak kullanılabilir.
Arazi modelleme yazılımlarından dosya alınabilir.
Arazi çalışırken ‘’Site Plan veye 3D Model’’ üzerinde çalışabiliriz.
Manuel Mod için;
Topsurface ‘den Place Point ile eş yükselti eğrilerini belirli bir kot seçerek en az üç noktadan oluştururuz.
Elevation Noktanın ilk yüksekliği belirlenir ve böylece oluşturulur.
Edit Surface ile Elevation yükseklik vererek etrafına veya yüzeyine yeni noktalar eklenebilir.