Revit Komutları şunlardır; Extrusion Komutu, Blend Komutu, Revolve Komutu, Sweep Komutu ve Sweep Bleed Komutu ile çizimler yapabilirsiniz.
Extrusion Komutu
3d modelden önce, uygun şablonda çizim yapılır.
New deyip Family Şablonu (MGM) seçeriz.
(UN) Project Units ‘den mm ‘yi cm ‘ye çevirebiliriz.
Extrusion ile;
Extrusion end – Cismin yüksekliği belirlenir (2m vb.). / start – Başlagıç noktası (0 vb.)
Start değeri; planda boy, görünüşte derinliği belirtir.
Blend Komutu
Blend komutunu, alt tabanı farklı üst tabanı farklı geometriler için kullanırız.
New ‘den Family – MGM ‘yi aç ve Project Units ayarlarını yaparız.
Blend ile;
Önce taban geometriyi seçeriz.
Edit Top ‘a tıklayıp üst geometriyi çizeriz.
Second End ile yüksekliği veririz ve OK ‘leriz.
Void Blend ile burada da katı geometrilerde istediğimiz boşlukları açabiliriz.
Revolve Komutu
Revolve komutu ile bir kesiti belirttiğimiz açıda döndürerek oluşturduğumuz cisimler elde ederiz.
New ‘den Family – MGM ‘yi aç ve Project Units ayarlarını yaparız. Görünüş ekranında cismi çizeriz.
Proporties ile;
End Angle – 90,180 vb. belirlenir.
Axis Line – Dönme ekseni belirlenir.
Oluşturduğumuz modeli seçip, değişiklik yapabiliriz.
Sweep Komutu
Sweep komutu ile iki boyutlu profili bir yol üzerinde döndürerek farklı cisimler elde edebiliriz.
New Family – MGM – Project Units
Sweep ile;
Skecth path - Modelin geçeceği yol belirlenir. Eğer yol plan düzlemindeyse; profil, görünüş ve kesit düzleminde olmalıdır.
Yolu belirle – Edit Profil ile profil ekleriz.
Görünüşlerden birine geometrik cismi ekleriz.
Böylece ‘’Finish’’ yaparak 2d profil ile yol üzerinde 3d cisim oluştururuz.
Sweep Bleed Komutu
Sweep Bleed komutu ile bir yol üzerinde iki profil birleştirerek farklı cisimler elde ederiz.
Extrusion Komutu
3d modelden önce, uygun şablonda çizim yapılır.
New deyip Family Şablonu (MGM) seçeriz.
(UN) Project Units ‘den mm ‘yi cm ‘ye çevirebiliriz.
Extrusion ile;
Extrusion end – Cismin yüksekliği belirlenir (2m vb.). / start – Başlagıç noktası (0 vb.)
Start değeri; planda boy, görünüşte derinliği belirtir.
Blend Komutu
Blend komutunu, alt tabanı farklı üst tabanı farklı geometriler için kullanırız.
New ‘den Family – MGM ‘yi aç ve Project Units ayarlarını yaparız.
Blend ile;
Önce taban geometriyi seçeriz.
Edit Top ‘a tıklayıp üst geometriyi çizeriz.
Second End ile yüksekliği veririz ve OK ‘leriz.
Void Blend ile burada da katı geometrilerde istediğimiz boşlukları açabiliriz.
Revolve Komutu
Revolve komutu ile bir kesiti belirttiğimiz açıda döndürerek oluşturduğumuz cisimler elde ederiz.
New ‘den Family – MGM ‘yi aç ve Project Units ayarlarını yaparız. Görünüş ekranında cismi çizeriz.
Proporties ile;
End Angle – 90,180 vb. belirlenir.
Axis Line – Dönme ekseni belirlenir.
Oluşturduğumuz modeli seçip, değişiklik yapabiliriz.
Sweep Komutu
Sweep komutu ile iki boyutlu profili bir yol üzerinde döndürerek farklı cisimler elde edebiliriz.
New Family – MGM – Project Units
Sweep ile;
Skecth path – Modelin geçeceği yol belirlenir. Eğer yol plan düzlemindeyse; profil, görünüş ve kesit düzleminde olmalıdır.
Yolu belirle – Edit Profil ile profil ekleriz.
Görünüşlerden birine geometrik cismi ekleriz.
Böylece ‘’Finish’’ yaparak 2d profil ile yol üzerinde 3d cisim oluştururuz.
Sweep Bleed Komutu
Sweep Bleed komutu ile bir yol üzerinde iki profil birleştirerek farklı cisimler elde ederiz.