Müşteri ilişkileri yönetimi, firmaların müşterilerle buluşma noktalarının doğru analiz edilmesi sağlanarak doğru stratejilerin oluşturulmasıdır.
Müşteri ilişkileri yönetimi, firmaların müşterilerle buluşma noktalarının doğru analiz edilmesi sağlanarak doğru stratejilerin oluşturulmasıdır. Yapılan doğru planlamalarla ve kapsamlı analizlerle hedef müşteri kitlenize rahatça ulaşmanızı sağlar.Özellikle günümüzde kitlesel pazarlamanın önemini kaybetmesiyle müşteri ilişkileri yönetiminin önemi artmıştır. Gelişen iletişim teknolojileri sayesinde kitlesel pazarlama yerini bireysel pazarlamaya bırakarak elde edilen verimde ciddi artışlar meydana getirmiştir.
- Müşteri ilişkilerini karlı hale getirmek
- Satış ve pazarlama departmanlarının müşterilerle uzun ve karlı ilişkiler kurmalarını desteklemek
- Farklılaşma Sağlamak
- Müşterileri birebir tanımlmaya çalışarak kitlesel pazarlamalar yerine bireysel pazarlamaya yönelmek
- Maliyetleri Düşürmek
- Müşteri iletişimini artırmak
- Müşteri Memnuniyetini artırmak>/li>
- Mevcut müşterinin muhaza edilerek elde edilecek ilave kazançlar ve satış maliyetlerindeki tasarruflar ile maliyetleri düşürmek
- Uyumlu Faliyetler Sağlamak
- Eldeki bilgiler birleştirilerek yüksek düzeyde müşteri bilgileri sentezlenir ve internet fırsatlarıyla harmanlanarak müşteriye ulaşım sağlanır
- Müşteri Taleplerini Karşılamak
- Müşterilerden doğru bilgileri alarak onlara en doğru hizmeti vermek
Müşteri İlişkileri Yönetimi’nin Temel Amaçları
CRM Sistemlerinin Avantajları
CRM Sistemleri altyapınızla tamamen uyumlu halde çalışır. Satış birimi geniş müşteri data havuzunda kolayca çalışarak hedelere ulaşır. Potansiyel müşteriyi takip eder, yukarı ve çapraz satış fırsatları oluşturur. Doğru analizleri yaparak her bir müşteriye özel cezbedici teklifler sunularak satış rakamları arttırılır. Bu sayede işletme müşterileriyle kalıcı ilişkiler kurar. Bu sayede müşteri memnuniyeti en üst düzeye çıkmış olur ve müşteri memnuniyetiyle beraber markaya bağlılık sağlanır. Marka bağlılığı müşteri memnuniyetiyle birlikte gelen uzun yılların oluşturduğu bağlılıktır. Ayrıca süreçler otomatikleşerek zamandan ve paradan tasarruf sağlanır. CRM yazılımları sistemlerinize kolay entegre olarak kullanım kolaylığı sağlar. Bu durum size kaynak ve zamandan yüksek kazanç sağlamanıza yardım eder.
CRM ile Kolayca Çözebileceğiniz Problemler
- Ofis dışarısında müşteri bilgilerine rahatça ulaşın:CRM ile ofis içerisinde olmasanız da kolayca müşteri bilgilerine ulaşıp sorunları çözersiniz
- Müşteriler ile daha önceden görüşülen konuların takibinde sıkıntı yaşamayın:Daha önceden birçok müşteri ile yaptığınız görüşmelerde katedilen yolu anında görebilir takibini rahatça sağlayabilirsiniz
- Yapılacakları doğru planlayın:Görev planlamalarını doğru yaparak stratejileri doğru oluşturun
- İletişim sorunlarını ortadan kaldırın:Ekip olarak her zaman aynı masada olamayabilirsiniz, bu gibi durumlarda ekip üyeleri birbirlerine kolayca bildirim göndererek zaman kayıplarını önler
- Otomatik Uyarı Sistemleri ile son gün tarihlerini asla unutmayın:Otomatik uyarı Sistemleri ile deadlineları unutmamış olursunuz.
Müşteri ilişkileri yönetimi, firmaların müşterilerle buluşma noktalarının doğru analiz edilmesi sağlanarak doğru stratejilerin oluşturulmasıdır. Yapılan doğru planlamalarla ve kapsamlı analizlerle hedef müşteri kitlenize rahatça ulaşmanızı sağlar.Özellikle günümüzde kitlesel pazarlamanın önemini kaybetmesiyle müşteri ilişkileri yönetiminin önemi artmıştır. Gelişen iletişim teknolojileri sayesinde kitlesel pazarlama yerini bireysel pazarlamaya bırakarak elde edilen verimde ciddi artışlar meydana getirmiştir.
CRM Sistemlerinin Avantajları
CRM Sistemleri altyapınızla tamamen uyumlu halde çalışır. Satış birimi geniş müşteri data havuzunda kolayca çalışarak hedelere ulaşır. Potansiyel müşteriyi takip eder, yukarı ve çapraz satış fırsatları oluşturur. Doğru analizleri yaparak her bir müşteriye özel cezbedici teklifler sunularak satış rakamları arttırılır. Bu sayede işletme müşterileriyle kalıcı ilişkiler kurar. Bu sayede müşteri memnuniyeti en üst düzeye çıkmış olur ve müşteri memnuniyetiyle beraber markaya bağlılık sağlanır. Marka bağlılığı müşteri memnuniyetiyle birlikte gelen uzun yılların oluşturduğu bağlılıktır. Ayrıca süreçler otomatikleşerek zamandan ve paradan tasarruf sağlanır. CRM yazılımları sistemlerinize kolay entegre olarak kullanım kolaylığı sağlar. Bu durum size kaynak ve zamandan yüksek kazanç sağlamanıza yardım eder.
CRM ile Kolayca Çözebileceğiniz Problemler
- Ofis dışarısında müşteri bilgilerine rahatça ulaşın:CRM ile ofis içerisinde olmasanız da kolayca müşteri bilgilerine ulaşıp sorunları çözersiniz
- Müşteriler ile daha önceden görüşülen konuların takibinde sıkıntı yaşamayın:Daha önceden birçok müşteri ile yaptığınız görüşmelerde katedilen yolu anında görebilir takibini rahatça sağlayabilirsiniz
- Yapılacakları doğru planlayın:Görev planlamalarını doğru yaparak stratejileri doğru oluşturun
- İletişim sorunlarını ortadan kaldırın:Ekip olarak her zaman aynı masada olamayabilirsiniz, bu gibi durumlarda ekip üyeleri birbirlerine kolayca bildirim göndererek zaman kayıplarını önler
- Otomatik Uyarı Sistemleri ile son gün tarihlerini asla unutmayın:Otomatik uyarı Sistemleri ile deadlineları unutmamış olursunuz.