Revit ile malzeme listesi oluşturabilir, malzemeleri düzenleyebilir ve aydınlatma elemanlarını düzenleyebilirsiniz.
Perspektive view ekranındayken Modify ‘dan Point (PT) seçeriz ve malzemeyi seçip 3D model üzerine atarız.
Plan düzeyinde Edit Type Edit Browser ‘den Material Apperance
Kapı, pencere için Edit Type Materials and Finishes Door material/Frame Material
Manage sekmesinden Materials Default ‘lardan birini Duplicate ederiz.
Generic No image ‘den imaj ekleriz ya da sağ üst köşeden Replaced this assetment ‘den kütüphane malzemelerinden de atayabiliriz.
Malzeme Düzenleme
Manage sekmesinden Materials ile Default malzemeyi seçeriz. Appearance Malzemenin farklı yüzeyler de nasıl görülebileceğini görürüz. Atacağımız yüzeye göre seçeriz.
Reflectivity (ışığın yansımasını düzenleriz)
Transparency (saydamlık ayarlarını düzenleriz)
Cutouts (model üzerindeki boşluklara kaplama malzemesi atarız)
-Self Illumination (Kendiliğinden ışık yayan nesne ayarlarını yaparız) -Bump (Malzeme yüzeyindeki girintili çıkıntılı doku ayarlarını yaparız)
View sekmesinden Render – Lighting ; Işık türünü seçeriz.
Sun Setting Ayarları ;
Still – Yeri ve zamanı belirleriz.
Single Day – Saat aralığı veririz. (Time Interval; Güneş değişkenliği)
Multi Day – Birden fazla gün ve saate göre belirli bir aralıkta render alabiliriz. Lighting – Azimuth (Yatay geliş açısı) / Altitude (Düşey geliş açısı)
Architectural sekmesinden Component ile mekanı tefrişleriz. Ardından View sekmesinden 3D View ile Camera atarız. Odanın bir köşesinden diğer köşesine kamera açısını ayarlarız.
Aydınlatma elemanlarını daha iyi kontrol edebilmek için Plan ve 3D görünümünü açarız.
Component ‘den Load Family ile Lighting – Architectural – Internal – Floor Lamping ‘i kullanırız. (Sanal Aydınlatma; renderda görünmez, ortamı aydınlatır)– M Studio Light. Sanal aydınlatma elemanını plana yerleştiririz, fakat düşeyde görüş açısında olması gerekir.
Aydınlatma Elemanlarını Düzenleme
Değişiklik yapmak istediğimiz aydınlatma elemanını seçeriz ve Edit Family ‘e gideriz. Ardından lamba etrafındaki yarım daireyi seçerek; Ligthing Source Definations – Kürenin şeklini yani yaydığı ışık şeklini düzenleyebiliriz. İstediğimiz değişikliği yaptıktan sonra ‘’override existing and its parameter value’’ seçeneği seçebiliriz.
Değişiklik yapmak istediğimiz aydınlatma elemanını seçeriz ve Edit Type ile Photometric ‘den ;
-Initial Intensity (ışığın kaç watt olacağı)
-Initial Color (Işığın rengi)
-Color Filter (Kaynağın etrafına atanan renk filtresi)
Perspektive view ekranındayken Modify ‘dan Point (PT) seçeriz ve malzemeyi seçip 3D model üzerine atarız.
Plan düzeyinde Edit Type Edit Browser ‘den Material Apperance
Kapı, pencere için Edit Type Materials and Finishes Door material/Frame Material
Manage sekmesinden Materials Default ‘lardan birini Duplicate ederiz.
Generic No image ‘den imaj ekleriz ya da sağ üst köşeden Replaced this assetment ‘den kütüphane malzemelerinden de atayabiliriz.
Malzeme Düzenleme
Manage sekmesinden Materials ile Default malzemeyi seçeriz. Appearance Malzemenin farklı yüzeyler de nasıl görülebileceğini görürüz. Atacağımız yüzeye göre seçeriz.
Reflectivity (ışığın yansımasını düzenleriz)
Transparency (saydamlık ayarlarını düzenleriz)
Cutouts (model üzerindeki boşluklara kaplama malzemesi atarız)
-Self Illumination (Kendiliğinden ışık yayan nesne ayarlarını yaparız) -Bump (Malzeme yüzeyindeki girintili çıkıntılı doku ayarlarını yaparız)
View sekmesinden Render – Lighting ; Işık türünü seçeriz.
Sun Setting Ayarları ;
Still – Yeri ve zamanı belirleriz.
Single Day – Saat aralığı veririz. (Time Interval; Güneş değişkenliği)
Multi Day – Birden fazla gün ve saate göre belirli bir aralıkta render alabiliriz. Lighting – Azimuth (Yatay geliş açısı) / Altitude (Düşey geliş açısı)
Architectural sekmesinden Component ile mekanı tefrişleriz. Ardından View sekmesinden 3D View ile Camera atarız. Odanın bir köşesinden diğer köşesine kamera açısını ayarlarız.
Aydınlatma elemanlarını daha iyi kontrol edebilmek için Plan ve 3D görünümünü açarız.
Component ‘den Load Family ile Lighting – Architectural – Internal – Floor Lamping ‘i kullanırız. (Sanal Aydınlatma; renderda görünmez, ortamı aydınlatır)– M Studio Light. Sanal aydınlatma elemanını plana yerleştiririz, fakat düşeyde görüş açısında olması gerekir.
Aydınlatma Elemanlarını Düzenleme
Değişiklik yapmak istediğimiz aydınlatma elemanını seçeriz ve Edit Family ‘e gideriz. Ardından lamba etrafındaki yarım daireyi seçerek; Ligthing Source Definations – Kürenin şeklini yani yaydığı ışık şeklini düzenleyebiliriz. İstediğimiz değişikliği yaptıktan sonra ‘’override existing and its parameter value’’ seçeneği seçebiliriz.
Değişiklik yapmak istediğimiz aydınlatma elemanını seçeriz ve Edit Type ile Photometric ‘den ;
-Initial Intensity (ışığın kaç watt olacağı)
-Initial Color (Işığın rengi)
-Color Filter (Kaynağın etrafına atanan renk filtresi)